پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 182719
مصرف بنزين ترمز بريد
تاریخ انتشار : 1394/06/08 16:38:25
نمایش : 1022
روزانه 78 ميليون ليتر بنزين در کشور به مصرف مي‌رسد که از اين ميزان حدود 6.5 ميليون ليتر بنزين وارداتي است.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، براساس آمار و اطلاعات ارائه شده از سوي مسئولان شرکت ملي پخش فراورده هاي نفتي، موجودي بنزين 700 توماني باقي‌مانده در کارت‌هاي سوخت تا پايان مردادماه سال جاري به 860 ميليون ليتر رسيده است.

با توجه به تمديد زمان استفاده بنزين 700 توماني تا پايان آبانماه امسال، انتظار مي رود شيب استفاده از بنزين نيز تا زمان اعلام شده ملايمتر شود. همانطور که  گفته شد، به دليل روزهاي پاياني تابستان و آخرين موج سفرها،در حال حاضر مصرف بنزين رشد فزاينده‌اي به خود گرفته به طوري ميزان مصرف بنزين در کشور به 72 ميليون ليتر در روز رسيده است.

هم‌اکنون روزانه بين 70 تا 72 ميليون ليتر بنزين در کشور به مصرف مي‌رسد که از اين تعداد حدود 3 تا 6.5 ميليون ليتر آن وارداتي و از کشورهاي امارات، هند و ژاپن و کره جنوبي تامين مي‌شود. حال اين سوال پيش مي‌آيد کشور براي کسري بنزين خود آيا کيفيت بنزين را در دستور کار خود قرار مي‌دهد يا سلامتي مردم را فداي بنزين وارداتي مي‌کند.

اين شرايط حاد موجب شده است تا واردات بنزين با هر کيفيتي به کشور افزايش پيدا کند تا بتوان جوابگوي مصرف بود.

از همين رو دولت تصميم گرفت به دليل آنکه بار مصرف بنزين کاهش پيدا کند، مهلت زمان استفاده از بنزين 700 توماني ذخيره شده در کارت هاي سوخت را تمديد کند.

بيژن حاج‌محمدرضا رئيس انجمن صنفي جايگاه‌داران سوخت کشور در گفتگو با باشگاه خبرنگاران، با اشاره به اينکه از زمان اعلام تک نرخي‌شدن قيمت بنزين حدود 2 ميليارد و 400 ميليون ليتر بنزين در کارتهاي سوخت ذخيره شده بود  گفت: پيش‌بيني مي‌شود از اين ميزان تا پايان شهريور حدود يک ميليارد ليتر در کاتهاي سوخت باقي بماند به همين خاطر دولت  اقدام به تمديد بنزين 700 توماني کرد.

وي تصريح کرد: در صورت تمديد نشدن بنزين 700 توماني ممکن بود علاوه برا ايجاد تراکم در جايگاهها حق بسياري از مردم در کشور پايمال شود.

حاج‌محمدرضا يادآور شد: تمديد بنزين 700 توماني سبب شد تا جلوي اعتراضات بعدي گرفته شود. 
رئيس انجمن صنفي جايگاه‌داران سوخت کشور با تاکيد براينکه روزانه 3 تا 6.5 ميليون ليتر بنزين از کشورهاي مختلف وارد کشور مي‌شود گفت: با راه‌اندازي پالايشگاه شازند، ستاره خليج‌فارس و پالايشگاه بندرعباس علاوه بر تامين نياز داخلي کشور از واردات بنزين بي‌نياز خواهد شد.

وي خاطرنشان کرد: روزانه 70 تا 78 ميليون ليتر بنزين در کشور به مصرف مي‌رسد.
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html